Tuesday, January 22, 2013

TIP PENGGUNAAN


TIP PENGGUNAAN


1. sebelum menggunakan produk ini, anda perlu memastikan kulit anda tidak alah pada kandungan mineral yang terdapat pada  PUFF-IT DESTRUCTURIZER. walaupun ia 100% dari sumber alam dan bebas kimia, mungkin ia tidak serasi pada kulit anda (sangat2 jarang terjadi). bagi mengujinya, sila sapu serbuk bedak ini di sebahagian kecil kawasan pada pangkal lengan bahagian dalam dan biarkannya selama 24jam. jika tiada iritasi, kesan merah, gatal2 dan alergi, anda boleh meneruskan perawatan dan pemakaiannya seperti biasa.

2.  PUFF-IT DESTRUCTURIZER digunakan pada seluruh bahagian tubuh tetapi pihak kami tidak sarankan ia digunakan pada kawasan2 yang memerlukan pembentukan secara tepat seperti alis mata/ kening dan juga di bahagian2 sensitif anggota tubuh seperti lubung hidung, telinga, bibir kemaluan, puting payudara serta pada bahagian kulit yang terluka, menggelupas, tahi lalat dan kutil. hindari dari terkena mata dan mulut.



3. sapukan/oles serbuk PUFF-IT DESTRUCTURIZER menggunakan tangan yang kering secara merata dan tipis sahaja (seperti memakai bedak muka) di bahagian yang ingin dibuang bulu. pastikan kawasan yang ingin dirawat juga sudah dikeringkan terlebih dahulu. lakukan langkah mudah ini 2 kali sehari selepas mandi. tidak perlu dibilas.

4. bagi mendapatkan kesan maksimal dan cepat, sebelum menggunakan  PUFF-IT DESTRUCTURIZER buat kali pertama, anda disarankan membuang terlebih dahulu bulu2 yang tumbuh dan tidak diingini itu dengan kaedah yang mampu mencabutnya hingga ke akar seperti waxing/tweezing (pinset) agar sapuan bedak ini dapat menyerap masuk ke liang2 roma rambut dengan lebih baik. jika kulit anda sensitif selepas melakukan cabutan/waxing, sila tunggu keesokan hari/24jam selepasnya atau sehingga kulit anda normal semula sebelum meneruskan penggunaan PUFF-IT DESTRUCTURIZER .

5. jika anda memilih untuk tidak membuat kaedah 4 di atas, tindakbalas/kesan  PUFF-IT DESTRUCTURIZER akan lambat diperolehi, dan memerlukan masa 2 kali ganda lebih lama untuk melihat hasilnya. harus diingatkan,   PUFF-IT DESTRUCTURIZER memberikan hasil yang segera, pengguna perlu rajin melakukan rawatan secara rutin dan bersabar. sentiasalah mencabut bulu2 roma yang tumbuh semula sewaktu tempoh rawatan agar kandungan  PUFF-IT DESTRUCTURIZER mudah meresap/menyerap ke liang2 roma dan melemahkan akarnya.

6. penggunaan sabun berpelembab dan krim/losyen di bahagian2 di rawat SANGAT TIDAK DIGALAKKAN. walaupun ia berfungsi melembabkan kulit, tapi ia turut menyuburkan kembali pertumbuhan bulu yang tidak diingini. jika kulit anda kering, sila gunakan minyak bayi sahaja seminggu sekali.


#NOTA:
kesan bagi setiap individu adalah berbeza walau pun PUFF-IT dipakai/diamalkan mengikut cara yang disarankan. faktor keturunan, hormon, ketebalan bulu roma dan kawasan rawatan merupakan antara penyebab cepat atau lambatnya kesan yang diingini kelihatan pada diri pengguna. usah putus asa, bersabarlah dan lakukan rutin ini setiap hari dan dalam beberapa bulan pasti akan terlihat hasilnya. insyaallah..

No comments:

Post a Comment